x
ZOBACZ KONIECZNIE!

Dziennik elektroniczny

1% PODATKU




 


Kapitał Ludzki - Rozwiń Skrzydła

Statystyki odwiedzin

Odwiedza nas 39 gości oraz 0 użytkowników.

BIP




 

Biuletyn Informacji Publicznej Gimnazjum nr 17

KALENDARZ

Socrates

Program językowy – Socrates Comenius

Współpraca Gimnazjum nr 17 w Częstochowie ze szkołą partnerską w Kaajani Finlandia. Uczniowie gromadzili materiały n/t historii, kultury, środowiska Polski, Finlandii. Zbierali dane dotyczące waluty euro i jej wpływu na gospodarkę , opanowywali podstawowe zwroty językowe w języku polskim i fińskim oraz stworzyli „ Informator turystyczny – zakupy” . Współpraca szkól trwa do dnia dzisiejszego , gdzie co roku gościmy gości z Lyseo Kaajani w murach naszego gimnazjum.

Socrates Comenius- 2010-2012 rok. Współpraca ze szkołami partnerskimi: Inspiro College- Hauthalen  w Belgii i Duborg Skolen Friensburg w Danii.
Program „ My World, your World, our World” dostarczy nam bardzo wielu wrażeń z poznania obyczajów, tradycji narodowych. Wypracujemy wspólnie film fabularny obrazujący drogę sposobu poznawania krajów partnerskich.

W ramach współpracy partnerskiej młodzież Gimnazjum nr 17 wyjechała do Danii m, Flensburg. Pobyt zaowocował wieloma znajomościami z rówieśnikami, poznaliśmy piękne portowe miasto które jest centrum mniejszości duńskiej w Niemczech i nazywane "Huggelig". Organizatorzy uczyli nas gotować (co widać na załączonych zdjęciach) rozmawiać po duńsku. Odwiedziliśmy również duńskie miasto Aorhus z jego zabytkami: Stare Miasto, Muzeum Przyrodniczo-Historyczne, Muzeum Sztuki Współczesnej. Będziemy mile wspominać tą wizytę i czekamy na wizytę Duńczyków i Belgów w naszej szkole w maju.


W dniach 07-12.05.2012 roku gościliśmy naszych kolegów z Danii i Belgii i w Gimnazjum nr 17 podsumowaliśmy Nasza pracę w projekcie. Wszystkie wizyty partnerskie stały się integralną częścią Projektu „ Mój świat Twój świat Nasz świat” rozłożoną w czasie od października 2010 roku do maja 2012 roku. W tym czasie odbyły się wizyty nauczycieli, uczniów w Dani, Belgii i w Polsce. Nasza współpraca poprzez aktywny udział wszystkich Nauczycieli, Uczniów rozwinęła kompetencje językowe uczestników projektu i przyczyniła się do poznania systemu edukacyjnego partnerów. KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE COMENIUSA:

  • 1. Nauczyciele rozwinęli się zawodowo wzbogacając swój warsztat pracy

  • 2. Gimnazjum nr 17 zyskało promocję i wzbogaciło swoją ofertę edukacyjną

  • 3. Uczniowie zostali wzbogaceni w środki dydaktyczne potrzebne do nauki

  • 4. Uczniowie mieli zapewniony wszechstronny rozwój umiejętności językowych i społecznych

  • 5. Uczniowie mieli zapewnione ciekawe formy pracy rozwijające ich twórczość , kreatywność, poznali tradycje, obyczaje, religię , politykę monetarną partnerów.

Głównym produktem projektu jest film obrazujący autoprezentację szkół partnerskich, znajomość ofert edukacyjnych partnerów i propozycje korzystnych zmian w edukacji wskazane przez Uczestników Projektu. Ostatnim etapem była odpowiedź na pytanie ” Jak przeszłość wpływa na teraźniejszość” po zwiedzeniu obozu koncentracyjnego w Auschwitz. Wyrazy empatii, współczucia i zaangażowania Uczestników Projektu w zwiedzanie galerii obozu stały się przeżyciem i zarazem przekonaniem ,że nie mogą wpłynąć na dalszą drogę egzystencji. Obecnie wszystko jest zbudowane na podwalinach wrażliwości na ludzką krzywdę i sposób postrzegania ludzi jako partnerów, przyjaciół został wyrażony na plakatach plastycznych.

 

Opis przykładu dobrej praktyki do ściągnięcia TUTAJ